Se pare că  acest slogan merge de minune, în lumea asta în care domină frustrările și aparențele. Civilizația noastră este, pe bună dreptate, condamnată la vicisitudinea unui trai aparent comod, dar deosebit de apatic. Ne consumăm existența braț la braț cu rețelele sociale și în liniștea propriilor colțișoare uitate ale ego-ului nostru.

Relațiile interumane sunt construite, tot mai des, pe dualitatea unor aparențe nesănătoase și se consumă de fiecare dată la un click distanță pe internet. De ce am pornit să scriu în astfel de tușe sumbre? Probabil pentru că simt necesitatea acută de o poveste. Una ușoară, caldă, nostimă, în care și-ar găsi fericirea chiar și cele mai stângaci femei.

Cam despre asta este cartea semnată de către Tracy Brogan, „Nebunie de-o vară”. O idilică istorie americană despre o femeie divorțată, un fost soț oribil, o mătușă haioasă și un prinț, care mai mereu aleargă semi-dezbrăcat. Volumul este îmbibat cu astfel de imagini clișeice, de ți se pare că o să-ți înclei palmele de carte. În ciuda tirajului imens, evocat pe copertă, volumul poate fi considerat, pe bună dreptate, un roman de bulevard, fără pretenții și exclusivism.

Cu riscul de a fi luată în vizorul snobilor literari, care chiar consideră că doar Dostoievski, Murakami sau Tolstoi fac diferența, o să vă spun că aceste mici broșuri amoroase sunt un antidot bun în lumea asta dificil de digerat. Eroina, Sadie Turner, este un exemplar prolific de americancă, femeia ideală pentru a fi înșelată. Credulă, dar încrezută, ea rămâne cu cei doi copii, după un divorț ușor traumatizant (chiar prea ușor, aș zice eu). Își dorește cu orice preț să evadeze din lume artificială, care o reține, și se aventurează într-o vizită de o vară la mătușa sa, Dody, o tipă extravagantă prin definiție.

De aici începe tot calamburul, care, trebuie să vă zic, mi-a provocat hohote sănătoase de râs. Nu credeam că o femeie poate fi atât de stângace și de înfierbântată după aventură. Unele scene sunt de-a dreptul rupte din telenovelele spaniole ale anilor 2000. În unele pasaje simțeam vaga necesitate de a-i trage eroinei o palmă zdravănă, care să o aducă în sfârșit cu picioarele pe pământ. De admirat maniera în care umorul fuzionează cu anumite realități, captând atenția cititorului și făcându-l să mențină sus linia de abordaj.

Să nu credeți că veți lua mare lucru din acest roman, dar dacă sunteți în căutarea unei relaxări bine-meritate, cu un pahar bun, fiți siguri că este o alegere bună, mai ales că o să vă reîncarce bateriile, dându-vă senzația de calmitate și liniște.

Cu siguranță, acest fapt nu exclude lecturile serioase, de greutate, dar haideți să fim sinceri măcar față de noi înșine, ne plac picanteriile, căpșunile cu frișcă și poveștile cu ochelari roz. Astea ne sunt leacurile și metodele de evadare dintr-o lume taciturnă, cenușie, în care ne tot învârtim deznădăjduiți.

În ce privește autoarea, Google este mai mult decât generos. Cărțile ei au fost traduse în peste 10 limbi, a fost nominalizată la prestigiosul premiu american RITA (Romance Writers of America) și continuă să își delecteze cititorii cu iubiri neobișnuite între oameni complet obișnuiți.

nebunie-de-o-vara_1_fullsizeNebunie de-o vară” de Tracy Brogan

Editura: Litera

Colecția: Blue Moon